Direcția de Asistență Socială Turda aduce la cunoștință faptul că începând cu 1 ianuarie 2021, intră în vigoare Legea 49/2020 prin care se modifică o parte din criteriile de acordare a stimulentului educațional sub formă de tichete sociale pentru grădiniță.
Astfel, potrivit noilor reglementări, stimulentul educațional, se acordă copiilor din familiile care au stabilit dreptul la alocație pentru susținerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, indiferent dacă familia se află în plata acestui drept sau acesta este suspendat.
Stimulentul se acordă din oficiu, odată cu stabilirea dreptului de alocație pentru susținerea familiei, sau după acordarea acestuia, persoanei care este și titularul alocației pentru susținerea familiei.
Tichetele se acordă și copiilor aflați în îngrijirea persoanei care a fost desemnată de părinte pentru întreținerea copilului, pe perioada absenței părinților, conform art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, dacă veniturile pe persoană, inclusiv copilul aflat în îngrijire, nu depășesc nivelul maxim de venituri pentru acordarea alocației pentru susținerea familiei (530 lei/membru de familie). În acest caz, stimulentul educațional se acordă la cerere.
Sprijinul de tip stimulent educațional se acordă numai pentru copiii înscriși într-o unitate de învățământ preșcolar, conform Legii Educației Naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.
De asemenea, potrivit noilor reglementări, valoarea unui tichet social pentru grădiniță, va fi de 0,2 ISR exprimat în lei (adică 100 lei).
Frecventarea regulată a grădiniței este obligatorie fiind admise numai absențe motivate în baza unor scutiri medicale (care să nu depășească 50% din numărul total de zile de grădiniță dintr-o lună) sau învoiri de către părinți (cel mult 3 zile pe lună).
Tichetele vor putea fi folosite exclusiv pentru achiziționarea de produse alimentare, de igienă, articole de îmbrăcăminte și/sau rechizite.
Pentru informații privind întocmirea și depunerea dosarului, părinții sunt rugați să contacteze Direcția de Asistenta Socială Turda, str. Dacia, nr. 1, de Luni până Vineri între orele 8.00 – 12.00; telefon 0264-317137, e-mail office@asistentasocialaturda.ro.