CALENDARUL ÎNSCRIERILOR ÎN CREȘE PENTRU ANUL ȘCOLAR 2018-2019

 Actele necesare pentru dosarul de înscriere în creșe:

  1. cerere tip (se ridică de la coordonatorul de personal al creșei sau se descarcă  de aici);
  2. certificatul de naștere al copilului în copie;
  3. actele de identitate ale părinților/reprezentanților legali, și după caz, copie a hotărârii/sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției – în copie;
  4. adeverință cu veniturile brute realizate de către părinți/reprezențanti legali în ultimele 6 luni;
  5. adeverință de la medicul de familie care atestă că este clinic sănătos copilul;
  6. fișa de imunizare întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății cu privire la intrarea copilului in colectivitate;
  7. dosar plic;

14.05.2018- 25.05.2018 – Preluarea dosarelor la sediul fiecărei creșe, de către coordonatorul de personal al creșei.

29.05.2018- 31.05.2018 – Evaluarea dosarelor de către comisia de înscrieri.

31.05.2018 – afișarea listelor cu copiii admiși la sediul fiecărei creșe.

La momentul intrării copiilor în colectivitate, dosarele vor fi completate cu următoarele acte:

  1. Adeverință de la medicul de familie/aviz epidemiologic pentru intrarea copilului în colectivitate;
  2. Contractul, privind furnizarea de servicii, încheiat între părinte/reprezentant legal al copilului și conducerea unității; (formularul se ridică de la coordonatorul de personal al creșei sau descarcă de aici)
  3. Formularul privind istoricul stării de sănătate a copilului, de la naștere până la intrarea in colectivitate (formularul se ridică de la coordonatorul de personal al creșei sau descarcă de aici).

Contact:

  • Creșa nr. 4: 0738.978.279
  • Creșa nr. 5: 0751.232.527

Totodată aducem la cunoștința publicului că începând cu luna aprilie anul curent hrana pentru copii este preparata de către personalul creșelor, existând meniuri zilnice care vor fi aduse la cunoștința părinților. Conform dispozițiilor legale părinții sunt obligați să suporte o parte din costurile hranei copiilor.

7 comentarii la „CALENDARUL ÎNSCRIERILOR ÎN CREȘE PENTRU ANUL ȘCOLAR 2018-2019

  1. Buna ziua,

    Daca sunt PFA si am avut activitatea suspendata pana in 15 mai, pt a beneficia de indemnizatia pt cresterea copilului, ce adeverinta cu veniturile brute ar trebui sa mai aduc? Este suficienta doar cea a sotului? Si dosarele unde se depun? La SPAS Turda sau direct la sediul cresei?
    Multumesc

    • Imi cer scuze, acum am vazut ca este precizat ca preluarea dosarelor se face la sediul cresei. Ramane asadar doar intrebarea referitoare la adeverinta de venit.
      Multumesc

      • Buna ziua,

        Pentru dumneavoastra aveti nevoie de o adeverinta de la ANAF (in adeverinta vor aparea date despre suspendarea activitatii si cu privire la reluarea acesteia), iar daca a fost emisa aduceti si decizia de impunere pentru anul acesta. La actele dumneavoastra se adauga si adeverinta de venit a sotului.

        Oficiul juridic SPAS Turda

  2. Buna ziua,

    Va rog sa-mi spuneti care este temeiul juridic in baza caruia, la intoarcerea in colectivitate (cresa), ni se solicita sa aducem analizele medicale ale copilului ( exudat+ examen coproparazitologic), in conditiile in care prin Ordinul comun al Ministerului Sanatatii si al Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice nr.5057/14.08.2015, art.I, pct.10.1, lit.a) si b), se specifica in mod clar ca documentele medicale nesesare pentru inscrierea/intrarea in colectivitate sunt adeverinta medicala, respectiv avizul epidemiologic, al caror continut este redat expres in anexele nr.1 si 2 din ordin, si a caror eliberare nu este conditionata de efectuarea unor analize medicale.
    Consider ca solicitarea acestor analize medicale este un abuz, cu atat mai mult cu cat nici in lista documentelor necesare pentru inscrierea la cresa nu sunt specificate. Buletinul de analize ne este totusi solicitat neoficial, si primirea copiilor este conditionata de prezentarea acestuia.
    Multumesc anticipat.

    • Bună ziua,
      Vă aducem la cunoștință legislația după care se guvernează educația copiilor antepreșcolari este Legea Nr. 263 din 19 iulie 2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea creşelor și Hotărârea de Guvern Nr. 1252 din 12 decembrie 2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi funcţionare a creşelor şi a altor unităţi de educaţie timpurie antepreşcolară.

      În cadrul HG 1252/2012 la art. 22 alin. (1) sunt menționate documentele necesare pentru înscrierea copiilor în unităţile care oferă servicii de educaţie antepreşcolară după cum urmează:
      ”a) cerere de înscriere;
      b) copie de pe certificatul de naştere al copilului;
      c) copie de pe actele de identitate ale părinţilor/reprezentanţilor legali, certificatele de naştere ale fraţilor minori şi, după caz, copie a hotărârii/sentinţei de plasament sau a sentinţei de încredinţare în vederea adopţiei;
      d) adeverinţă de venituri pentru fiecare dintre părinţi/reprezentanţii legali;
      e) adeverinţă de la medicul de familie, în care să se menţioneze că respectivul copil este sănătos clinic;
      f) fişa de imunizări, întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătăţii cu privire la intrarea copilului în colectivitate;
      g) analize medicale: testare la tuberculină şi examen coproparazitologic pentru copil.”

      Iar art. 22 alin. (2) și alin. (3) din același act normativ face referire la avizul epidemiologic eliberat de medicul de familie și momentul în care trebuie prezentat astfel:
      ”(2) Cererea de înscriere este însoţită de avizul epidemiologic, eliberat de medicul de familie al copilului cu 24 – 48 de ore înainte de a începe frecventarea unităţii.
      (3) Avizul epidemiologic prevăzut la alin. (2) se prezintă şi în cazul absenţei copilului din unitate pentru o perioadă mai mare de 3 zile.”

      După cum puteți observa din cele menționate documentele medicale necesare pentru înscrierea și primirea copilului în colectivitate sunt conforme cu prevederile legale în vigoare.

      Oficiu Juridic
      D.A.S. Turda

  3. Va rog sa-mi comunicati care este temeiul juridic in baza caruia, la intrarea copiilor in colectivitate (cresa), ni se solicita sa prezentam analizele medicale ale copilului (exudat faringian+examen coproparazitologic), in conditiile in care in Ordinul comun al Ministerului Sanatatii si al Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice nr.5057/14.08.2015, in art.I, pct.10.1, lit.a) si b), se precizeaza in mod expres ca documentele medicale necesare pentru inscrierea/intrarea in colectivitate sunt adeverinta medicala, respectiv avizul epidemiologic, al caror continut standard este redat in anexele nr.1 si 2 din ordin, si a caror eliberare nu este conditionata in niciun fel de efectuarea unor analize medicale.
    Consider ca solicitarea acestor analize este un abuz, cu atat mai mult cu cat acestea nu sunt mentionate in lista continand documentele necesare pentru inscrierea/ intrarea la cresa, comunicata parintilor si afisata pe site-ul dumneavoastra. Totusi, buletinul de analize ne este solicitat neoficial, iar primirea copiilor este conditionata de prezentarea acestuia.
    Va multumesc anticipat si sper sa revizuiti procedura de inscriere/primire a copiilor in colectivitate, astfel incat aceasta sa fie conform legii.

    • Bună ziua,
      Vă aducem la cunoștință legislația după care se guvernează educația copiilor antepreșcolari este Legea Nr. 263 din 19 iulie 2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea creşelor și Hotărârea de Guvern Nr. 1252 din 12 decembrie 2012 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi funcţionare a creşelor şi a altor unităţi de educaţie timpurie antepreşcolară.

      În cadrul HG 1252/2012 la art. 22 alin. (1) sunt menționate documentele necesare pentru înscrierea copiilor în unităţile care oferă servicii de educaţie antepreşcolară după cum urmează:
      ”a) cerere de înscriere;
      b) copie de pe certificatul de naştere al copilului;
      c) copie de pe actele de identitate ale părinţilor/reprezentanţilor legali, certificatele de naştere ale fraţilor minori şi, după caz, copie a hotărârii/sentinţei de plasament sau a sentinţei de încredinţare în vederea adopţiei;
      d) adeverinţă de venituri pentru fiecare dintre părinţi/reprezentanţii legali;
      e) adeverinţă de la medicul de familie, în care să se menţioneze că respectivul copil este sănătos clinic;
      f) fişa de imunizări, întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătăţii cu privire la intrarea copilului în colectivitate;
      g) analize medicale: testare la tuberculină şi examen coproparazitologic pentru copil.”

      Iar art. 22 alin. (2) și alin. (3) din același act normativ face referire la avizul epidemiologic eliberat de medicul de familie și momentul în care trebuie prezentat astfel:
      ”(2) Cererea de înscriere este însoţită de avizul epidemiologic, eliberat de medicul de familie al copilului cu 24 – 48 de ore înainte de a începe frecventarea unităţii.
      (3) Avizul epidemiologic prevăzut la alin. (2) se prezintă şi în cazul absenţei copilului din unitate pentru o perioadă mai mare de 3 zile.”

      După cum puteți observa din cele menționate documentele medicale necesare pentru înscrierea și primirea copilului în colectivitate sunt conforme cu prevederile legale în vigoare.

      Oficiu Juridic
      D.A.S. Turda

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *