Mecanismul de raportare a încălcărilor legii

Cine poate face avertizarea:

Poate avea calitatea de avertizor orice persoană fizică care care efectuează o raportare sau divulgă public informaţii referitoare la încălcări ale legii, obţinute în context profesional.

Avertizarea în interes public (avertizarea)

(1) Raportarea se face în scris, pe suport hârtie sau în format electronic, prin comunicare la liniile telefonice sau prin alte sisteme de mesagerie vocală, sau prin întâlnire faţă în faţă, la cererea avertizorului în interes public;

(2) Raportarea cuprinde, cel puţin, următoarele: numele şi prenumele, datele de contact ale avertizorului în interes public, contextul profesional în care au fost obţinute informaţiile, persoana vizată, dacă este cunoscută, descrierea faptei susceptibile să constituie încălcare a legii în cadrul DAS Turda, probele în susţinerea raportării, data şi semnătura, după caz.

(3) Raportarea care nu cuprinde numele, prenumele, datele de contact sau semnătura avertizorului în interes public se examinează şi se soluţionează în măsura în care conţine indicii temeinice referitoare la încălcări ale legii.

Cui se adresează avertizarea:

(1) Raportarea privind încălcări ale legii se efectuează, în principal, prin intermediul canalelor interne de raportare existente. Avertizorul în interes public care efectuează o raportare privind încălcări ale legii poate alege, însă, între canalul intern de raportare şi canalul extern de raportare.

(2) În lipsa canalelor interne de raportare, avertizorul în interes public care efectuează o raportare privind încălcări ale legii utilizează canalul extern.

  • Canale interne de raportare:
  1. a) persoana responsabilă desemnată ca responsabil cu primirea și centralizarea avertizărilor de integritate din cadrul D.AS. pe suport de hârtie, prin întâlnire față în față, la cererea avertizorului în inters public;Rusu Ximena -Helga
  2. b) adresa de mail: resurseumane@asistentasocialaturda.ro
  3. c) linie telefonică sau alte sisteme de mesagerie vocală; 0738772188
  • Canale externe de raportare:
  1. a) autorităţile şi instituţiile publice care, potrivit dispoziţiilor legale speciale, primesc şi soluţionează raportări referitoare la încălcări ale legii, în domeniul lor de competenţă;
  2. b) Agenţia Naţională de Integritate, denumită în continuare Agenţia;
  3. c) alte autorităţi şi instituţii publice cărora Agenţia le transmite raportările spre competentă soluţionare;

Accessibility Toolbar