CONCURS ÎN DATA DE 25 AUGUST 2025
DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ TURDA ORGANIZEAZĂ CONCURS ÎN DATA DE 25 AUGUST 2025 PENTRU OCUPAREA POSTURILOR CONTRACTUALE DE EXECUŢIE VACANTE DE :
INFIRMIER- 2 posturi, durată nedeterminată, normă de muncă întreagă, Centru social de urgență pt.persoane fără adăpost și Locuința maxim protejată pt. adulți cu ușoare probleme de sănătate mintală 6 locuri :
Condiții specifice de participare :
-studii generale, profesionale sau liceale;
-cursuri de formare/perfecționare în meseria de infirmieră;
-nu este necesară vechime în specialitatea studiilor/muncă
PSIHOLOG PRACTICANT – 1 post, durată nedeterminată, normă de muncă întreagă, Centru social de urgență pt. persoane fără adăpost
Condiții specifice de participare :
– studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, domeniul fundamental – științe sociale, ramura de știință – psihologie și științe comportamentale, domeniul de licență – psihologie, specializarea în prevenirea și tratarea adicțiilor
– atestat de liberă practică eliberat de Colegiul Psihologilor din România
– vechime în specialitatea studiilor – minimum 1 an.
Poate participa la concurs persoana care îndeplinește următoarele condiții generale prevăzute în HGR 1336/2022, pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Calendarul concursului:
- depunerea dosarelor de concurs în perioada 01.08.2025 – 14.08.2025, ora 13
- selecţia dosarelor de concurs şi afişarea rezultatelor selecţiei în perioada 18-20.08.2025
- proba scrisă se va susţine în data de 25.08.2025, orele 9:00
- afişarea rezultatelor probei scrise în termen de maxim o zi lucrătoare de la data susţinerii probei
- proba de interviu se va susţine într-un termen de 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise
- afişarea rezultatelor probei de interviu în termen de maxim o zi lucrătoare de la data susţinerii probei
- afişarea rezultatelor finale în termen de maxim o zi lucrătoare de la data finalizării ultimei probe a concursului
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă şi proba de interviu, după caz, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi probei de interviul, sub sancţiunea decăderii din acest drept. Soluţionarea contestaţiilor şi comunicarea rezultatelor la contestaţii se va face în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor
Atribuțiile postului de infirmier:
- Îngrijirea și supravegherea beneficiarilor;
- Supraveghează permanent beneficiarii, atât ziua cât și noaptea, în spațiile de cazare sau în zonele comune;
- Intervine prompt pentru a evita orice pericol de vătămare asupra beneficiarilor;
- Asigură igiena personală a beneficiarilor (spălat,tăierea unghiilor, îmbrăcat, schimbat lenjerie etc., în cazurile rare în care beneficiarii nu se descurcă singuri);
- Acordă sprijin la îmbrăcare/dezbrăcare , dacă este cazul;
- Semnalează imediat asistentului medical orice modificare a stării de sănătate survenită la beneficiari;
- Înmânează medicamentele si supravegheaza inghitirea acestora conform prescriptiei medicului specialist si conform dozarii corecte a acestora de catre asistentul medical;
- Respectă normele igienico-sanitare și procedurile interne privind colectarea și eliminarea deșeurilor și a materialelor periculoase;
- Ajută beneficiarii la deplasare sau la activitățile de zi cu zi conform planului individual de intervenție;
- Participă alături de personalul de specialitate la activități de socializare și reintegrare socială;
- Asigură menţinerea curăţeniei şi a condiţiilor de igienă în cadrul centrului (spălarea pardoselilor, curăţarea birourilor, ştersul geamurilor, igienizarea grupurilor sanitare)
- Păstrează și utilizează corect instrumentarul și echipamentele de lucru;
- Semnalează șefului de centru,în scris, orice deficiențe funcționale la instalațiile sau mobilierul din centru;
- Promovează respectul, empatia, nediscriminarea și sprijinul social pentru fiecare beneficiar;
- Respectă programul de muncă stabilit;
- Participă la şedinţe de lucru;
- Întocmeşte rapoarte de activitate la solicitarea şefului;
- Nu decide, în situatii neprevazute, fără acordul șefului de centru;
- Respecta graficul de lucru întocmit si semnează condica de prezenta la venire si la plecare;
- Nu pretinde, nu primește foloase materiale sau bănești, nu desfășoară activități care prin,natura lor ar aduce prejudicii morale sau materiale instituției ;
- Răspunde de corectitudinea modului de însușire și aplicare a legislației și instrucțiunilor în vigoare aplicabile domeniului de activitate. Nimeni nu poate fi aparat de răspundere pe motiv că nu a cunoscut sau a interpretat greșit actele normative ce ii reglementează activitatea
- În cazul în care apar modificări legislative vizând domeniul de activitate al postului pentru care s-a întocmit prezenta fișă, noile prevederi vor fi însușite și puse în practică de către ocupantul postului;
- Îndeplinește alte sarcini adaptate legislației în vigoare și conform specializării sale;
- Pentru nerealizarea sarcinilor de serviciu sau pentru greșita lor rezolvare răspunde material, administrativ, disciplinar sau penal, dupa caz. Numai forța majoră apară de raspundere ;
- Respectă prevederile legii privind sănătatea și securitatea în muncă și de siguranță împotriva incendiilor. În caz de incendiu intervine cu stingătoare din dotare, acordă primul ajutor, acționează pentru limitarea și stingerea incendiului atat cât și când este rațional posibil ;
- Păstrează confidențialitatea cu privire la identitatea și situația beneficiarilor precum şi confidenţialitatea asupra activităţii serviciului, respectând prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
- Răspunde de modul de implementare a standardelor de SCIM și de însușirea și respectarea procedurilor de sistem elaborate la nivel de instituție și a procedurilor operaționale elaborate la nivelul Centrului de urgență pentru persoane fără adăpost / Locuința maxim protejată pt.adulți cu ușoare probleme de sănătate mintală 6;
- Respectă normele şi îndatoririle prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 – Partea VI TITLUL III privind Codul administrativ.
Bibliografia/tematica pt postul de infirmier:
- Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale, Anexa 4, Modul III( standard 1), IV(exclusiv standard 5) și V
- Ordin 1761/2021 din 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia Anexa 1 Capitolul I- Art.1 Definiţii, Capitolul II-Curățarea-art. 3,5,6 Dezinfecția-art. 8-12 si 16,18, 19, ANEXA 3 -Art.3,4,5( nivel mediu si intermediar)
- Fişa de post pentru funcția de infirmier/ă;
- Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției de Asistență Socială Turda- Centru social de urgență pentru persoane fără adăpost/ Locuința maxim protejată pt.adulți cu ușoare probleme de sănătate mintală 6 locuri ;
Atribuțiile postului de psiholog:
- Desfăşoară activităţi de consiliere şi terapie de familie în domeniul adicţiilor pentru beneficiarii centrului cu astfel de probleme, respectiv pentru familiile lor;
- Utilizează diferite instrumente de psihodiagnostic;
- Realizează servicii de consiliere individuale sau de grup, oferindu-le beneficiarilor suportul informaţional, instrumental şi emoţional de care au nevoie;
- Folosește tehnici și metode specifice, adaptate nevoilor și dificultăților personale ale beneficiarilor în scopul optimizării autocunoașterii și dezvoltării personale cu rol în prevenție și/sau remitere a problemelor emoționale cognitive și de comportament ;
- Colaborează cu ceilalţi specialişti din centru pentru a stabili şi a aplica planul terapeutic de recuperare individual pentru fiecare beneficiar;
- Contribuie la organizarea și implementarea de campanii de conștientizare publică pe tema adicțiilor
- Consiliază din punct de vedere psihologic prin:
- dezvoltarea abilităților practice și personale, controlul și gestionarea optimă a lor, pentru depașirea situațiilor de criză;
- dezvoltarea capacității de a lua decizii, de a face schimbări, prin prelucrarea consecințelor distrugătoare ale diferitelor adicții, (consumului de alcool, violență) si eliberarea diverselor probleme interpersonale;
- recâștigarea sentimentului de control, de putere interioară, de recunoaștere a propriilor valori și resurse;
- Sfătuieşte şi îndrumă asistaţii în problemele lor personale prin prevenția și remiterea problemelor emoționale, cognitiv-comportamentale, în cadrul unor interviuri, ședinte individuale /grup/ ședințe săptamânale, care au drept scop dezvoltarea inteligenței emoționale;
- Dezvoltarea strategiilor pentru rezolvarea problemelor cu care se confruntă, prin activarea propriilor resurse blocate;
- Monitorizează , combate și înlocuiește gândurile și convingerile disfuncționale prin alungarea gândurilor negative, autoconvulsive și înlocuirea acestora cu cele pozitive;
- Întocmește și actualizează fisa psihologică a fiecărui beneficiar în urma evaluării efectuate;
- Are permanent o atitudine deschisă, plăcută față de asistat și familia acestuia, care să faciliteze o bună cooperare;
- Oferă beneficiarilor maximum de înțelegere posibilă și tot ajutorul pe care îl poate oferi;
- Participă la consilierea personalului în cadrul conflictelor ce apar în desfășurarea activității centrului precum și în conflictele iscate între personal și asistați;
- Participă la activitatea centrului;
- Respectă programul de muncă stabilit;
- Răspunde de corectitudinea datelor pe care le consemnează în documente;
- Întocmește rapoarte de activitate la solicitarea șefului de centru;
- Se implică în recrutarea și selecția beneficiarilor alături de ceilalți membri ai echipei;
- Informează clar asistatul sau aparținătorii de condițiile în care se acordă serviciile;
- Nu pretinde, nu primește foloase materiale sau bănești, nu desfășoară activități care prin natura lor ar aduce prejudicii morale sau materiale instituției ;
- Răspunde de corectitudinea modului de însușire și aplicare a legislației și instrucțiunilor în vigoare aplicabile domeniului de activitate. Nimeni nu poate fi aparat de răspundere pe motiv că nu a cunoscut sau a interpretat greșit actele normative ce ii reglementează activitatea
- În cazul în care apar modificări legislative vizând domeniul de activitate al postului pentru care s-a întocmit prezenta fișă, noile prevederi vor fi însușite și puse în practică de către ocupantul postului;
- Îndeplinește alte sarcini adaptate legislației în vigoare și conform specializării sale;
- Pentru nerealizarea sarcinilor de serviciu sau pentru greșita lor rezolvare răspunde material, administrativ, disciplinar sau penal, dupa caz. Numai forța majoră apară de raspundere ;
- Respectă prevederile legii privind sănătatea și securitatea în muncă și de siguranță împotriva incendiilor . În caz de incendiu intervine cu stingătoare din dotare, acordă primul ajutor, acționează pentru limitarea și stingerea incendiului atat cât și când este rațional posibil ;
- Păstrează confidențialitatea cu privire la identitatea și situația beneficiarilor precum şi confidenţialitatea asupra activităţii serviciului, respectând prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
- Răspunde de modul de implementare a standardelor de SCIM și de însușirea și respectarea procedurilor de sistem elaborate la nivel de instituție și a procedurilor operaționale elaborate la nivelul Centrului de urgență pentru persoane fără adăpost ;
- Respectă normele şi îndatoririle prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 – Partea VI TITLUL III privind Codul administrativ.
Bibliografia/tematica pt postul de psiholog:
1.Legea nr. 292/2011, legea asistenţei sociale.
2.Hotărârea nr. 1/2018 pentru aprobarea Codului deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberă practică;
3.Legea 213/27.05.2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de libera practica;
4.Hotărârea nr. 788/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.213 din 27.05.2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, cu modificările şi completările ulterioare;
5.Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum și pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale, Anexa 4, Modul II, IV și V
6.Tratat de psihoterapii cognitive şi comportamentale, Daniel David, Ed.Polirom, 2017
Cap. 3 Anatomia actului psihoterapeutic
Cap.5 Conceptualizarea clinică cognitiv-comportamentală.
5.1 Aspecte generale.
Cap. 6 Relația terapeutică cognitiv-comportamentală
Cap. 7 Proceduri de intervenție la nivel cognitiv
Proceduri de interventie la nivel comportamental
Proceduri de interventie la nivel biologic
Cap. 8 Prototipul unui demers terapeutic ( fara subcapitolul 8.4)
7.DSM-5, manual de diagnostic și clasificare statistică a tulburărilor mintale, ediția 5-a, București, Editura medicală Callisto, 2016 ;
Tulburarea depresivă majoră
- criterii de diagnostic
- elemente de diagnostic
- debut și evoluție
Tulburările anxioase
- prezentare generală
Tulburările în legătură cu o substanță
- prezentare general
- tulburările în legătură cu alcoolul
- Evaluarea psihologică. Manualul psihologului clinician, Violeta Enea si Ion Dafinoiu, Ed. Polirom 2017
Cap.16 Evaluarea prin interviuri
Cap.17 Observația clinică
Cap.25 Evaluarea adicției și a abuzului de substanțe
Tematica
Cunoaşterea aspectelor privind sănătatea şi boala psihică:
- Aspecte generale privind sănătatea şi boala psihică;
- Aspecte privind stabilirea diagnosticului nosologic conform sistemului multiaxial DSM V;
- Tulburările psihice (clasificare, descriere);
Cunoaşterea aspectelor privind evaluarea psihologică.
Principalele aspecte normative privind activitatea de asistenţă psihologică:
- Codul deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberă practică;
- Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției de Asistență Socială Turda- Centru social de urgență pentru persoane fără adăpost;
- Fișa de post pentru funcția de psiholog;
Acte necesare la dasar:
a) formular de înscriere la concurs
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
j) raport de evaluare psihologică de la un cabinet acreditat;
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
În conformitate cu prevederile OUG 41/2016 și ale Legii 9/2023, actele solicitate la dosar, precum şi certificatul de încadrare într-un grad de handicap, după caz, se vor prezenta în original. Secretarul comisiei de concurs va realiza copii ale documentelor solicitate și le va certifica pentru conformitate cu originalul.
Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.
În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la b) – e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.
Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
Proba scrisă se va susține în data de 25.08.2025, orele 9.00 la sediul Direcției de Asistență Socială, Turda, str. Avram Iancu, nr.12, sau în altă locaţie comunicată în termen candidaților. Dosarele de concurs se depun pe, str. Avram Iancu, nr.12, Turda, jud.Cluj până la data de 14.08.2025, orele 13. Dosarele se vor verifica de către comisia de concurs iar rezultatele selecției dosarelor se vor afişa la sediul şi pe site-ul instituţiei.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la Biroul Resurse Umane, telefon 0264-317.137 sau 0738.772.188
Nr. 7834/ 31.07.2025
Afișat în data de 01.08.2025