Concurs

CONCURS ÎN DATA DE 27 AUGUST 2025

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ TURDA ORGANIZEAZĂ CONCURS ÎN DATA DE 27 AUGUST 2025 PENTRU OCUPAREA POSTURILOR CONTRACTUALE DE EXECUŢIE VACANTE DE :

I.ASISTENT SOCIAL DEBUTANT– 2 posturi, durată  nedeterminată, normă de muncă întreagă, Centrul comunitar de igienă și sănătate şi Centrul social pt. copii aflați în situații de risc social;

Condiții specifice de participare :

– studii superioare de lungă durată, studii universitare, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental știinţe sociale, ramura de ştiinţă sociologie, specializarea asistenţă socială;

– aviz de liberă practică eliberat de Colegiul Asistenților Sociali din România;

-nu este necesară vechime în specialitatea studiilor;

II.ASISTENT MEDICAL PRINCIPAL (PL) – 1 post, durată nedeterminată, cu 1/2 normă de muncă la Centrul comunitar de igienă și sănătate şi 1/2 normă de muncă la Centrul social pt.copii aflați în situații de risc social;

Condiții specifice de participare:

-diplomă de bacalaureat;

– studii  absolvite cu diplomă de școală postliceală sau diploma de studii postliceale prin echivalare conform Hotararii de Guvern nr. 797/1997 privind echivalarea studiilor absolvenţilor liceelor sanitare, promoţiile 1976 – 1994 inclusiv, cu nivelul studiilor postliceale sanitare;

– minim 5 ani vechime ca asistent medical;

-certificat de membru OAMGMAMR ;

-adeverință participare concurs OAMGMAMR;

-certificat de grad principal;

III.PSIHOLOG PRACTICANT – 1 post, durată nedeterminată, normă de muncă întreagă, Centrul social pt. copii aflați în situații de risc social;

Condiții specifice de participare :

– studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, domeniul fundamental – științe sociale, ramura de știință – psihologie și științe comportamentale, domeniul de licență – psihologie, specializarea psihologie;

– atestat de liberă practică eliberat de Colegiul Psihologilor din România;

– vechime în specialitatea studiilor – minimum 1 an.

IV.PSIHOPEDAGOG  – 1 post, durată nedeterminată, normă de muncă întreagă, Centrul social pt. copii aflați în situații de risc social;

Condiții specifice de participare:

– studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul: Psihopedagogie specială sau facultatea de psihologie cu disciplina psihologie/psihopedagogie

– atestat de libera practică eliberat de Colegiul Psihologilor din România;

-nu este necesară vechime în specialitatea studiilor;

V.ÎNGRIJITOR  –  1 post , durată  nedeterminată, normă de lucru întreagă, Centrul comunitar de igienă și sănătate;

Condiții specifice de participare:

-studii generale, profesionale sau liceale;

-nu este necesară vechime în specialitatea studiilor;

VI.ÎNGRIJITOR COPII –   1 post , durată  nedeterminată, normă de muncă întreagă, Centrul social pt. copii aflați în situații de risc social;

Condiții specifice de participare :

-studii generale, profesionale sau liceale;

– vechime în specialitatea studiilor – minimum 1 an.

Poate participa la concurs persoana care îndeplinește următoarele condiții generale prevăzute în HGR 1336/2022, pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice:

a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;

b) cunoaşte limba română, scris și vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;

e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;

h) nu a comis infracţiunile prevăzute la 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Calendarul concursului:

  • depunerea dosarelor de concurs în perioada 05.08.2025 – 19.08.2025, ora 13
  • selecţia dosarelor de concurs şi afişarea rezultatelor selecţiei în perioada 20-22.08.2025
  • proba scrisă se va susţine în data de 27.08.2025, orele 9:00
  • afişarea rezultatelor probei scrise în termen de maxim o zi lucrătoare de la data susţinerii probei
  • proba de interviu se va susţine într-un termen de 4 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise
  • afişarea rezultatelor probei de interviu în termen de maxim o zi lucrătoare de la data susţinerii probei
  • afişarea rezultatelor finale în termen de maxim o zi lucrătoare de la data finalizării ultimei probe a concursului

După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă şi proba de interviu, după caz, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise  şi probei de interviul, sub sancţiunea decăderii din acest drept. Soluţionarea contestaţiilor şi comunicarea rezultatelor la contestaţii se va face în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor

I.1 Atribuțiile postului de asistent social debutant la Centrul comunitar de igienă și sănătate

Atribuții de coordonare:

  • asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate de personalul centrului şi propune conducerii sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzător atribuţiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, Codului muncii, Codului administrativ etc.;
  • elaborează rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor şi întocmeşte informări pe care le prezintă directorului general;
  • propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare;
  • colaborează cu alte centre şi/sau alte structuri ale societăţii civile la acţiuni care vizează ameliorarea asistenţei sociale a grupurilor vulnerabile;
  • răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;
  • organizează activitatea personalului şi asigură respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare, a regulamentului intern, procedurilor;
  • asigură respectarea ordinii şi disciplinei la locul de muncă, folosirea integrală şi cu maximă eficienţă a timpului de muncă;
  • face propuneri pentru întocmirea bugetului serviciului;
  • asigură încheierea cu beneficiarii a contractelor de furnizare a serviciilor sociale, după caz;
  • alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil;
  • gestionează funcționarea sistemului fotovoltaic al centrului.

Atribuții asistent social

  • Asigura derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile a regulamentelor de functionare, procedurilor si metodologiilor de lucru specifice;
  • Colaboreaza cu specialisti din alte servicii/institutii in vederea solutionarii cazurilor; identificarii de resurse etc.;
  • Monitorizeaza respectarea standardelor minime de calitate;
  • Sesizeaza conducerii centrului situatii care pun in pericol siguranta beneficiarului, situatii de nerespectare a prevederilor regulamentelor, normelor interne etc.;
  • Intocmeste rapoarte periodice cu privire la activitatea derulata;
  • Face propuneri de imbunatatire a activitatii in vederea cresterii calitatii serviciului si respectarii legislatiei;
  • Informează beneficiarii cu privire la condițiile de accesare / încetarea a acordării serviciilor
  • Realizează evaluarea nevoilor beneficiarilor prin efectuarea de anchete sociale,
  • efectuaeză rapoarte de evaluare, rapoarte de vizită şi alte documente conform metodologiei specifice de asistenţă socială;
  • întocmeşte programul personalizat de intervenţie pentru fiecare beneficiar împreună cu restul echipei şi monitorizează realizarea obiectivelor cuprinse în acesta;
  • completează dosarele benficiarilor cu toate actele necesare în termenele stabilite ,ţine evidenţa dosarelor  şi răspunde de  arhivarea acestora;
  • completează registrul de evidență al beneficiarilor;
  • asigură îndeplinirea obiectivelor și acordarea serviciilor prevăzute în  planul personalizat de intervenţie care au legătură cu munca sa;
  • reevaluează dosarele beneficiarilor întocmind toată documentaţia necesară în acest sens;
  • întocmeşte toată documentaţia aferentă standardelor care privesc domeniul sau de activitate.
  • participă la întâlnirile echipei multidisciplinare, furnizând colegilor toate informaţiile necesare bunei desfăşurări a activităţii.
  • cunoaşte, aplică şi respectă legislația incidentă domeniului de activitate;
  • pornind de la problemele specifice identificate prin activitatea de teren, acorda consiliere copiilor și familiilor acestora, pentru a facilita depășirea situațiilor de vulnerabilitate;
  • urmărește facilitarea accesului la drepturi specifice prevăzute de legislația națională, acordă sprijin în întocmirea dosarului;
  • asigură referirea beneficiarului către un alt serviciu comunitar (poliție, școală, instituții medicale de profil, etc.) conform nevoilor
  • oferă suport pentru găsirea unui loc de muncă și/sau accesarea unor cursuri de calificare și recalificare;
  • întocmește dosarul pentru instituționalizarea în centre specializate: grilă de evaluare medico-socială, cerere de instituționalizare, plan de intervenție;
  • acompaniază beneficiarii în vederea obținerii unor documente și acte de identitate sau stare civilă;
  • informează beneficiarii cu privire la drepturile sociale și serviciile disponibile pe raza municipiului Turda;
  • asigură managementul de caz în funcție de specificul acestuia;
  • supraveghează beneficiarii în efectuarea activităților curente, când situația o impune;
  • respectă programul de muncă stabilit;
  • păstrează confidențialitatea datelor și secretul profesional;
  • răspunde de corectitudinea datelor pe care le consemnează în documente;
  • participă la activitățile educativ recreative ale centrului în mod special la realizarea campaniilor de prevenție cu tematica specifica centrului (sănătate, igiena);
  • Respectă programul de muncă stabilit, semnează condica de prezenta la venire si la plecare;
  • Participă la şedinţe de lucru;
  • Nu pretinde, nu primește foloase materiale sau bănești,  nu desfășoară activități care prin,natura lor ar aduce prejudicii  morale sau materiale  instituției;
  • Răspunde de corectitudinea modului de însușire și aplicare a legislației și instrucțiunilor în vigoare aplicabile domeniului de activitate. Nimeni nu poate fi aparat de răspundere pe motiv că nu a cunoscut sau a interpretat greșit actele normative ce ii reglementează activitatea
  • În cazul în care apar modificări legislative vizând domeniul de activitate al postului pentru care s-a întocmit prezenta fișă, noile prevederi vor fi însușite și puse în practică de către ocupantul postului;
  • Îndeplinește alte sarcini adaptate legislației în vigoare și conform specializării sale;
  • Pentru nerealizarea sarcinilor de serviciu sau pentru greșita lor rezolvare răspunde material, administrativ, disciplinar sau penal, după caz. Numai forța majoră apară de răspunder ;
  • Respectă prevederile legii privind sănătatea și securitatea în muncă și de siguranță împotriva incendiilor. În caz de incendiu intervine cu stingătoare din dotare, acordă primul ajutor, acționează pentru limitarea și stingerea incendiului atat cât și când este rațional posibil;
  • Păstrează confidențialitatea cu privire la identitatea și situația beneficiarilor precum şi confidenţialitatea asupra activităţii serviciului, respectând prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  • Răspunde de modul de implementare a standardelor de SCIM și de însușirea și respectarea procedurilor de sistem elaborate la nivel de instituție și a procedurilor operaționale elaborate la nivelul Centrului comunitar de igienă și sănătate;
  • Respectă normele şi îndatoririle prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 – Partea VI TITLUL III  privind Codul administrativ.

Bibliografia/tematica pt postul de asistent social debutant la Centrul comunitar de igienă și sănătate

1.Legea 292/ 2011, Legea asistenței sociale -Integral

2.Ordin Nr. 29/2019 din 3 ianuarie 2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a serviciilor acordate în comunitate, serviciilor acordate în sistem integrat şi cantinele sociale – Anexa7

3.Legea 448/ 2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap

– Capitolul II (exclusiv secțiunea a 8-a)

4.HOTĂRÂRE Nr. 560/2022 din 28 aprilie 2022 pentru aprobarea Strategiei Guvernului României de incluziune a cetăţenilor români aparţinând minorităţii rome pentru perioada 2022 – 2027- Viziune

5.Legea 217/ 2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice – Capitolul 1

I.2 Atribuțiile postului de asistent social debutant la Centrul social pt. copii aflați în situații de risc social;

Atribuții de coordonare:

  • asigură coordonarea, îndrumarea şi controlul activităţilor desfăşurate de personalul centrului şi propune conducerii sancţiuni disciplinare pentru salariaţii care nu îşi îndeplinesc în mod corespunzător atribuţiile, cu respectarea prevederilor legale din domeniul furnizării serviciilor sociale, Codului muncii, Codului administrativ etc.;
  • elaborează rapoartele generale privind activitatea serviciului social, stadiul implementării obiectivelor şi întocmeşte informări pe care le prezintă directorului general;
  • propune participarea personalului de specialitate la programele de instruire şi perfecţionare;
  • colaborează cu alte centre şi/sau alte structuri ale societăţii civile la acţiuni care vizează ameliorarea asistenţei sociale a grupurilor vulnerabile;
  • întocmeşte raportul anual de activitate;
  • asigură buna desfăşurare a raporturilor de muncă dintre angajaţii centrului;
  • propune DAS modificarea structurii organizatorice şi a numărului de personal;
  • desfăşoară activităţi pentru promovarea imaginii centrului în comunitate;
  • ia în considerare şi analizează orice sesizare care îi este adresată, referitoare la încălcări ale drepturilor beneficiarilor în cadrul serviciului pe care îl conduce;
  • răspunde de calitatea activităţilor desfăşurate de personalul din cadrul serviciului şi dispune, în limita competenţei, măsuri de organizare care să conducă la îmbunătăţirea acestor activităţi sau, după caz, formulează propuneri în acest sens;
  • asigură îndeplinirea măsurilor de aducere la cunoştinţă atât personalului, cât şi beneficiarilor a prevederilor din regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;
  • organizează activitatea personalului şi asigură respectarea regulamentului de organizare şi funcţionare, a regulamentului intern, procedurilor ;
  • asigură respectarea ordinii şi disciplinei la locul de muncă, folosirea integrală şi cu maximă eficienţă a timpului de muncă;
  • face propuneri pentru întocmirea bugetului centrului;
  • asigură încheierea cu reprezentantul legal al copiilor a contractelor de furnizare a serviciilor sociale;
  • alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil;
  • gestionează funcționarea sistemului fotovoltaic al centrului;
  • organizeazăa procesul de înregistrare zilnică a prezenţei nominale a beneficiarilor în centru.

Atribuții asistent social

  • Asigura derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile a regulamentelor de functionare, procedurilor si metodologiilor de lucru specifice;
  • Colaboreaza cu specialisti din alte servicii/institutii in vederea solutionarii cazurilor; identificarii de resurse etc.;
  • Monitorizeaza respectarea standardelor minime de calitate;
  • Sesizeaza conducerii DAS situatii care pun in pericol siguranta beneficiarului, situatii de nerespectare a prevederilor regulamentelor, normelor interne etc.;
  • Intocmeste rapoarte periodice cu privire la activitatea derulata;
  • Face propuneri de imbunatatire a activitatii in vederea cresterii calitatii serviciului si respectarii legislatiei;
  • Informează beneficiarii cu privire la condițiile de accesare / încetarea  a acordării serviciilor
  • Realizează evaluarea nevoilor beneficiarilor prin efectuarea de anchete sociale,
  • efectuează rapoarte de evaluare, rapoarte de vizită şi alte documente conform metodologiei specifice de asistenţă socială;
  • întocmeşte programul personalizat de intervenţie pentru fiecare beneficiar împreună cu restul echipei şi monitorizează realizarea obiectivelor cuprinse în acesta;
  • completează dosarele benficiarilor cu toate actele necesare în termenele stabilite ,ţine evidenţa dosarelor şi răspunde de  arhivarea acestora;
  • completează registrul de evidență al beneficiarilor;
  • asigură îndeplinirea obiectivelor și acordarea serviciilor prevăzute în planul personalizat de intervenţie care au legătură cu munca sa;
  • reevaluează dosarele beneficiarilor întocmind toată documentaţia necesară în acest sens;
  • menţine constant legătura cu reprezentanţii copiilor;
  • întocmeşte toată documentaţia aferentă standardelor care privesc domeniul sau de activitate.
  • participă la întâlnirile echipei multidisciplinare, furnizând colegilor toate informaţiile necesare bunei desfăşurări a activităţii.
  • cunoaşte, aplică şi respectă legislația incidentă domeniului de activitate;
  • urmăreşte respectarea drepturilor copilului în centru,
  • organizează activitățile de socializare a copiilor;
  • pornind de la problemele specifice identificate prin activitatea de teren, acorda consiliere copiilor și familiilor acestora, pentru a facilita depășirea situațiilor de vulnerabilitate;
  • urmărește facilitarea accesului la drepturi specifice prevăzute de legislația națională, acordă sprijin în întocmirea dosarului;
  • asigură referirea beneficiarului către un alt serviciu comunitar (poliție, școală, instituții medicale de profil, etc.) conform nevoilor
  • informează beneficiarii cu privire la drepturile sociale și serviciile disponibile pe raza municipiului Turda;
  • asigură managementul de caz în funcție de specificul acestuia;
  • supraveghează beneficiarii în efectuarea activităților curente, când situația o impune;
  • răspunde de corectitudinea datelor pe care le consemnează în documente;
  • participă la activitățile  educativ recreative ale centrului în mod special la realizarea campaniilor de prevenție cu tematica specifica centrului ;
  • respectă programul de muncă stabilit si semnează condica de prezenta la venire si la plecare;
  • Nu pretinde, nu primește foloase materiale sau bănești,  nu desfășoară activități care prin, natura lor ar aduce prejudicii  morale sau materiale  instituției;
  • Răspunde de corectitudinea modului de însușire și aplicare a legislației și instrucțiunilor în vigoare aplicabile domeniului de activitate. Nimeni nu poate fi aparat de răspundere pe motiv că nu a cunoscut sau a interpretat greșit actele normative ce ii reglementează activitatea
  • În cazul în care apar modificări legislative vizând domeniul de activitate al postului pentru care s-a întocmit prezenta fișă, noile prevederi vor fi însușite și puse în practică de către ocupantul postului;
  • Îndeplinește alte sarcini adaptate legislației în vigoare și conform specializării sale;
  • Pentru nerealizarea sarcinilor de serviciu sau pentru greșita lor rezolvare răspunde material, administrativ, disciplinar sau penal, dupa caz. Numai forța majoră apară de raspundere ;
  • Respectă prevederile legii privind sănătatea și securitatea în muncă și de siguranță împotriva incendiilor. În caz de incendiu intervine cu stingătoare din dotare, acordă primul ajutor, acționează pentru limitarea și stingerea incendiului atat cât și când este rațional posibil ;
  • Păstrează confidențialitatea cu privire la identitatea și situația beneficiarilor precum şi confidenţialitatea asupra activităţii serviciului, respectând prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  • Răspunde de modul de implementare a standardelor de SCIM și de însușirea și respectarea procedurilor de sistem elaborate la nivel de instituție și a procedurilor operaționale elaborate la nivelul Centrului social pentru copii aflați în situații de risc social;
  • Respectă normele şi îndatoririle prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 – Partea VI TITLUL III privind Codul administrativ.

Bibliografia și tematica pentru postul de asistent social Centrul social pentru copii aflați în situații de risc social;

1.Legea 292/ 2011, Legea asistenței sociale –Integral

2.Legea 272/ 2004, privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare – Integral

3.Legea 156/ 2023 privind organizarea activității de prevenire a separării copilului de familie

Capitolul I, Capitolul II

4.Ordinul 27/ 2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor

Secţiunea 1

Standarde minime de calitate pentru serviciile sociale organizate ca centre de zi pentru copiii în familie şi/sau copiii separaţi sau în risc de separare de părinţi

MODUL1, Standardele 1,2,3

MODUL 2, Standardele 1,2

MODUL 5, Standardele 1,2

5.Ordonanța de Urgență nr. 57/ 2019, Partea a II-a privind Codul administrativ

Partea a VI-a, Titlul III, Cap. I, Cap. III,

Articolele 490- 491

II.Atribuțiile postului de asistent medical principal cu ½ normă de muncă la Centrul comunitar de igienă și sănătate

Asistent medical principal
  • Identifica copiii și familiile aflate  în situație de vulnerabilitate socio-medicală: colectează date cu privire la situația copiilor și familiilor  beneficiare, completează registrele  și fișele  specifice de raportare ;
  • Evaluează nevoile   pe baza informațiilor colectate;
  • Informează beneficiarii cu privire la drepturile copilului, accesul membrilor familiei la asistență și servicii medicale, măsuri de sănătate a gravidei și a nou-născutului, alăptarea și practicile corecte de nutriție, precum și alte reglementări în vigoare de interes pentru familie, precum și informații privind: adresarea/cunoașterea (recunoașterea) formelor de violenţă asupra copilului în familie şi a tuturor formelor de violență, promovarea unui stil de viață sănătos, accesul și participarea le educație.
  • monitorizează cazurile identificate și stadiul lor;
  • pornind de la problemele specifice identificate prin activitatea de teren, acorda servicii de prevenție copiilor și familiilor acestora, pentru a facilita depășirea situaților de vulnerabilitate;
  • identifică persoanele neînscrise pe listele medicilor de familie şi sprijină, alături de asistentul social, înscrierea acestora pe listele medicilor de familie;
  • semnalează medicului de familie persoanele vulnerabile din punct de vedere medical şi social care necesită acces la servicii de sănătate preventive sau curative şi asigură sau facilitează accesul persoanelor care trăiesc în sărăcie sau excluziune socială la serviciile medicale necesare, conform competenţelor profesionale;
  • participă în comunităţile în care activează la implementarea programelor naţionale de sănătate, precum şi la implementarea programelor şi acţiunilor de sănătate publică judeţene sau locale pe teritoriul colectivităţii locale, adresate cu precădere persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical, social sau economic;
  • furnizează servicii de sănătate preventive şi de promovare a comportamentelor favorabile sănătăţii copiilor, gravidelor şi lăuzelor, în limita competenţelor profesionale;
  • furnizează servicii medicale de profilaxie primară, secundară şi terţiară beeficiarilor, , în limita competenţelor profesionale;
  • informează, educă şi conştientizează beneficiarii cu privire la menţinerea unui stil de viaţă sănătos şi implementează sesiuni de educaţie pentru sănătate , pentru promovarea unui stil de viaţă sănătos;
  • administrează tratamente, în limita competenţelor profesionale, conform prescripţiei medicului de familie sau a medicului specialist, cu respectarea procedurii de manipulare a deşeurilor medicale, respectiv depozitarea deşeurilor medicale rezultate din administrarea tratamentelor prescrise de medic; ţin evidenţa administrării manevrelor terapeutice, în limita competenţelor profesionale;
  • anunţă imediat medicul de familie sau serviciul judeţean de ambulanţă, , atunci când un beneficiar se află într-o stare medicală de urgenţă;
  • identifică persoanele, cu precădere copiii diagnosticaţi cu boli pentru care se ţine o evidenţă specială, respectiv TBC, prematuri, anemici, boli rare etc., şi le îndrumă sau le însoţește, după caz, la medicul de familie şi/sau serviciile de sănătate de specialitate;
  • supraveghează în mod activ bolnavii din evidenţele speciale – TBC, prematuri, anemici, boli rare etc. – şi participă la administrarea tratamentului strict supravegheat al acestora, în limita competenţelor profesionale;
  • identifică persoanele cu eventuale afecţiuni psihice , le informează pe acestea, precum şi familiile acestora asupra serviciilor medicale specializate de sănătate mintală disponibile şi monitorizează accesarea acestor servicii; notifică imediat serviciile de urgenţă (ambulanţă, poliţie) şi centrul de sănătate mintală în situaţia în care identifică beneficiari aflaţi în situaţii de urgenţă psihiatrică;
  • identifică şi notifică coordonatorului cazurile de violenţă domestică, cazurile de abuz, alte situaţii care necesită intervenţia altor servicii;
  • participă la aplicarea măsurilor de prevenire şi combatere a eventualelor focare de infecţii;
  • asigură îndeplinirea obiectivelor și acordarea serviciilor prevăzute în  planul personalizat de intervenţie care au legătură cu munca sa;
  •   menține dialogul cu membrii echipei multidisciplinare;
  • întocmeşte toată documentaţia aferentă standardelor care privesc domeniul sau de activitate.

Atribuțiile postului de asistent medical principal cu ½ normă de muncă  la Centrul social pt.copii aflați în situații de risc social ;

  • pentru copiii beneficiari ai centrului, colectează date cu privire la situația medicală a acestora, completează registrele și fișele  specifice de raportare ;
  • evaluează nevoile   pe baza informațiilor colectate;
  • stabilește meniul și transmite comanda furnizorului;
  • monitorizează modul în care se distribuie  hrana copiilor, verifică respectarea meniurilor;
  • informează beneficiarii cu privire la: drepturile copilului, accesul membrilor familiei la asistență și servicii medicale, măsuri de sănătate a gravidei și a nou-născutului, alăptarea și practicile corecte de nutriție, precum și alte reglementări în vigoare de interes pentru familie, adresarea/cunoașterea (recunoașterea) formelor de violenţă asupra copilului şi a formelor de violență domestică, promovarea unui stil de viață sănătos, accesul și participarea la educație.
  • pornind de la problemele specifice identificate, acorda servicii de prevenție copiilor și familiilor acestora, pentru a facilita depășirea situațiilor de vulnerabilitate;
  • identifică persoanele neînscrise pe listele medicilor de familie şi sprijină, alături de asistentul social, înscrierea acestora pe listele medicilor de familie;
  • semnalează medicului de familie persoanele vulnerabile din punct de vedere medical şi social care necesită acces la servicii de sănătate preventive sau curative şi asigură sau facilitează accesul persoanelor care trăiesc în sărăcie sau excluziune socială la serviciile medicale necesare, conform competenţelor profesionale;
  • participă, în comunităţile în care activează, la implementarea programelor naţionale de sănătate, precum şi la implementarea programelor şi acţiunilor de sănătate publică judeţene sau locale pe teritoriul colectivităţii locale, adresate cu precădere persoanelor vulnerabile din punct de vedere medical, social sau economic;
  • furnizează servicii de sănătate preventive şi de promovare a comportamentelor favorabile sănătăţii copiilor, gravidelor şi lăuzelor, în limita competenţelor profesionale;
  • furnizează servicii medicale de profilaxie primară, secundară şi terţiară beneficiarilor, în limita competenţelor profesionale;
  • informează, educă şi conştientizează beneficiarii cu privire la menţinerea unui stil de viaţă sănătos şi implementează sesiuni de educaţie pentru sănătate , pentru promovarea unui stil de viaţă sănătos;
  • administrează copiilor, cu acordul părinţilor tratamente, în limita competenţelor profesionale, conform prescripţiei medicului de familie sau a medicului specialist, cu respectarea procedurii de manipulare a deşeurilor medicale, ţine evidenţa administrării manevrelor terapeutice, în limita competenţelor profesionale;
  • întocmeşte şi ţine evidenţa fişelor medicale ale copiilor;
  • anunta parintii despre evenimentele survenite peste zi ,privind starea de sanatate a copiilor;
  • controlează starea igienico-sanitară a tuturor încăperilor;
  • anunţă imediat medicul de familie sau serviciul judeţean de ambulanţă, atunci când un copil se află într-o stare medicală de urgenţă;
  • identifică copiii cu eventuale afecţiuni psihice, informează familiile acestora asupra serviciilor medicale specializate de sănătate mintală disponibile şi monitorizează accesarea acestor servicii;
  • identifică şi notifică coordonatorului cazurile de violenţă domestică, cazurile de abuz, alte situaţii care necesită intervenţia altor servicii de specialitate;
  • participă la aplicarea măsurilor de prevenire şi combatere a eventualelor focare de infecţii;
  • asigură îndeplinirea obiectivelor și acordarea serviciilor prevăzute în  programul personalizat de intervenţie care au legătură cu munca sa;
  • menține dialogul cu membrii echipei multidisciplinare;
  • întocmeşte toată documentaţia aferentă standardelor care privesc domeniul sau de activitate.
  • încheie o asigurare de malpraxis pentru cazurile de răspundere civilă profesională pentru prejudicii cauzate prin actul medical;
  • respectă programul de muncă stabilit si semnează condica de prezenta la venire si la plecare;
  • Nu pretinde, nu primește foloase materiale sau bănești,  nu desfășoară activități care prin, natura lor ar aduce prejudicii  morale sau materiale  instituției;
  • Răspunde de corectitudinea modului de însușire și aplicare a legislației și instrucțiunilor în vigoare aplicabile domeniului de activitate. Nimeni nu poate fi aparat de răspundere pe motiv că nu a cunoscut sau a interpretat greșit actele normative ce ii reglementează activitatea
  • În cazul în care apar modificări legislative vizând domeniul de activitate al postului pentru care s-a întocmit prezenta fișă, noile prevederi vor fi însușite și puse în practică de către ocupantul postului;
  • Îndeplinește alte sarcini adaptate legislației în vigoare și conform specializării sale;
  • Pentru nerealizarea sarcinilor de serviciu sau pentru greșita lor rezolvare răspunde material, administrativ, disciplinar sau penal, dupa caz. Numai forța majoră apară de raspundere ;
  • Respectă prevederile legii privind sănătatea și securitatea în muncă și de siguranță împotriva incendiilor. În caz de incendiu intervine cu stingătoare din dotare, acordă primul ajutor, acționează pentru limitarea și stingerea incendiului atat cât și când este rațional posibil ;
  • Păstrează confidențialitatea cu privire la identitatea și situația beneficiarilor precum şi confidenţialitatea asupra activităţii serviciului, respectând prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  • Răspunde de modul de implementare a standardelor de SCIM și de însușirea și respectarea procedurilor de sistem elaborate la nivel de instituție și a procedurilor operaționale elaborate la nivelul Centrului social pentru copii aflați în situații de risc social/ Centrului comunitar de igienă și sănătate;
  • Respectă normele şi îndatoririle prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 – Partea VI TITLUL III privind Codul administrativ.

Bibliografia/tematica pt postul de asistent medical principal 1 post, durată nedeterminată, cu 1/2 normă de muncă la Centrul comunitar de igienă și sănătate şi 1/2 normă de muncă la Centrul social pt.copii aflați în situații de risc social:

  1. Ordinul nr. 27/2019 pentru aprobarea standardelor minime de calitate obligatorii aplicabile serviciilor sociale destinate copilului și familiei;
  2. Ordonanța de Urgență nr. 57/ 2019, Partea a II-a privind Codul administrativ -Partea a VI-a, Titlul III, Cap. I, Cap. III, Articolele 490- 491
  3. Ordinul 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale;
  4. Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 1456/2020 pentru aprobarea Normelor de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna şi recreerea copiilor şi tinerilor;
  5. Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia (capitol II și III);
  6. Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției de Asistență Socială Turda- Centrul social pentru copii aflați în situații de risc social și Centrul Comunitar de Sănătate și Igienă
  7. Fișa de post pentru funcția de asistent de la Centrul social pentru copii aflați în situații de risc social și Centrul Comunitar de Sănătate și Igienă

      8.Titirică Lucreția, Îngrijiri speciale acordate pacienților de către asistenții medical, Cartea Medicală

-îngrijirea pacienților cu afecțiuni/deficiențe ale aparatului locomotor (pag.7-32)

-îngrijiri speifice în funcție de calea de transmitere (pag,275-287)

-îngrijirea pacienților cu afecțiuni/deficiențe ale aparatului cardiovascular

-îngrijirea pacienților cu afecțiuni/deficiențe dermatologice

-îngrijirea pacienților cu afecțiuni/deficiențe neurologice (tulburări comițiale-epilepsie)

-plan de îngrijire (II)

       9.Titirică Lucreția, Ghid de nursing cu tehnici de evaluare și îngrijiri corespunzătoare nevoilor fundamentale

-nevoia de a fi curat, îngrijit, proteja tegumentele și mucoasele

-nevoia de a evita pericolele

-nevoia de a dormi și a se odihnii

-nevoia de a se îmbrăca și dezbrăca

-nevoia de a menține temperatura corpului în limite normale

      10.Titirică Lucreția, Ghid de nursing, Vol.II Tehnici de evaluare și îngrijiri acordate de asistenți medicali

-administrarea medicamentelor

     11.Popescu, R. și colaboratori, Puericultură și pediatrie pentru asistenți medicali, Editura Medicală

     12.Puericultură și pediatrie pt.asistenți medicali, Mihaela Vasile

Capitolul 2- integral

Capitolul 4: Afectiuni respiratorii

Afectiuni cardiovasculare

Afectiuni digestive

Afectiuni hepatice

Afectiuni renale

Afecțiunile sistemului nervos central

Capitolul 5-integral

III. Atribuțiile postului de psiholog practicant:

  • Efectuează examenul psihologic pe baza instrumentelor specifice profesiei, stabilind nivelul general de dezvoltare, identifică ariile de dezvoltare deficitare în vederea demarării activității de recuperare;
  • Desfăşoară activităţi de terapie individuală și de grup în vederea ameliorării deficienţelor de natură atenţională, amnezică, perceptivă, cognitivă şi comportamentală;
  • Participă la  elaborarea programelor personalizate de interventie şi la elaborarea strategiilor de evaluare şi recuperare a beneficiarilor împreună cu ceilalţi specialişti;
  • Efectuează evaluări și planuri de abilitare detaliate, individualizate, specifice cabinetului de psihoterapie;
  • realizează servicii de consiliere individuale oferindu-le beneficiarilor suportul informaţional, instrumental şi emoţional de care au nevoie;
  • organizează și facilitează activități de grup pentru beneficiari;
  • utilizează diferite instrumente de psihodiagnostic;
  • oferă suport psihologic în situațiile de criză;
  • folosește tehnici și metode specifice, adaptate nevoilor și dificultăților personale ale beneficiarilor în scopul optimizării autocunoașterii și dezvoltării personale cu rol în prevenție și/sau remitere a problemelor emoționale, cognitive și de comportament ;
  • contribuie la organizarea și implementarea de campanii de conștientizare publică pe tema copiilor cu risc de separare;
  • stabileşte, în funcţie de obiectivele psihoterapeutice de recuperare, metoda de lucru;
  • asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament;
  • întocmeşte toată documentaţia aferentă standardelor care privesc domeniul sau de activitate
  • participă împreună cu restul echipei de specialitate la reevaluările periodice care se efectuează şi comunică intervenţia sa în vederea revizuirii programului personalizat de intervenţie;
  • participă la şedinţele de analiză sau alte întâlniri ale echipei multidisciplinare furnizând colegilor informaţiile necesare bunei desfăşurări a activităţii;
  • cunoaşte şi respectă standardele minime obligatorii pentru centrele de zi şi întocmeşte documentaţia aferentă standardelor care privesc domeniul său de activitate;
  • iniţiază, participă şi colaborează cu personalul la activităţi de formare a deprinderilor de viaţă independentă precum şi alte activităţi pentru dezvoltarea unor abilităţi speciale,de orientare,comunicare, relaţionare;
  • asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament;
  • colaborează cu specialişti din alte centre în vederea soluţionării cazurilor, identificării de resurse;
  • sesizează conducerii centrului situaţii care pun în pericol siguranţa beneficiarului, situaţii de nerespectare a prevederilor prezentului regulament;
  • întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată;
  • face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii serviciului şi respectării legislaţiei;
  • Informează beneficiarul, părinţii sau reprezentantul beneficiarului cu privire la conţinutul Programului personalizat de intervenție şi rolul care le revine în operaţionalizarea obiectivelor acestuia;
  • participă la evenimente și manifestări profesionale în scopul informării și perfecționării permanente.
  • Respectă programul de muncă stabilit; semnează condica de prezenta la venire si la plecare;
  • Nu pretinde, nu primește foloase materiale sau bănești,  nu desfășoară activități care prin, natura lor ar aduce prejudicii  morale sau materiale  instituției;
  • Răspunde de corectitudinea modului de însușire și aplicare a legislației și instrucțiunilor în vigoare aplicabile domeniului de activitate. Nimeni nu poate fi aparat de răspundere pe motiv că nu a cunoscut sau a interpretat greșit actele normative ce ii reglementează activitatea
  • În cazul în care apar modificări legislative vizând domeniul de activitate al postului pentru care s-a întocmit prezenta fișă, noile prevederi vor fi însușite și puse în practică de către ocupantul postului;
  • Îndeplinește alte sarcini adaptate legislației în vigoare și conform specializării sale;
  • Pentru nerealizarea sarcinilor de serviciu sau pentru greșita lor rezolvare răspunde material, administrativ, disciplinar sau penal, dupa caz. Numai forța majoră apară de raspundere;
  • Respectă prevederile legii privind sănătatea și securitatea în muncă și de siguranță împotriva incendiilor. În caz de incendiu intervine cu stingătoare din dotare, acordă primul ajutor, acționează pentru limitarea și stingerea incendiului atat cât și când este rațional posibil ;
  • Păstrează confidențialitatea cu privire la identitatea și situația beneficiarilor precum şi confidenţialitatea asupra activităţii serviciului, respectând prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  • Răspunde de modul de implementare a standardelor de SCIM și de însușirea și respectarea procedurilor de sistem elaborate la nivel de instituție și a procedurilor operaționale elaborate la nivelul Centrului social pentru copii aflați în situații de risc social:
  • Respectă normele şi îndatoririle prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 – Partea VI TITLUL III  privind Codul administrativ.

Bibliografia/tematica pt postul de psiholog:

  1. Legea nr. 292/2011, legea asistenţei sociale.(capitolul 3,capitolul 4)
  2. Legea nr.272/2004, privind protecția și promovarea drepturilor copilului
  3. Legea 156/2023 privind organizarea activității de prevenire a separării copilului de familie (capitolul 1, capitolul 2)
  4. Ordinul 27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor
  5. Hotărârea nr. 1/2018 pentru aprobarea Codului deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberă practică;
  6. Legea 213/27.05.2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de libera practica;
  7. Hotărârea nr. 788/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.213 din 27.05.2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, cu modificările şi completările ulterioare;
  8.  Tratat de psihoterapii cognitive şi comportamentale, Daniel David, Ed.Polirom, 2017

               Cap. 3     Anatomia actului psihoterapeutic

               Cap.5     Conceptualizarea clinică cognitiv-comportamentală.

                              5.1 Aspecte generale.

               Cap. 6     Relația terapeutică cognitiv-comportamentală

               Cap. 7     Proceduri de intervenție la nivel cognitiv

                               Proceduri de interventie la nivel comportamental

                               Proceduri de interventie la nivel biologic

               Cap. 8     Prototipul unui demers terapeutic ( fără subcapitolul 8.4)

     9.DSM-5, manual de diagnostic și clasificare statistică a tulburărilor mintale, ediția 5-a, București, Editura medicală Callisto, 2016;

Tulburări de comportament disruptiv, de control al impulsurilor și de conduită

    • Tulburarea de opoziție si comportament sfidător
    • Tulburarea explozivă intermitentă
    • Tulburarea de conduită

     10.Evaluarea psihologică.Manualul psihologului clinician, Violeta Enea si Ion Dafinoiu, Ed. Polirom, 2017

    Cap.16  Evaluarea prin interviuri

    Cap.17  Observația clinică

    Cap.21  Evaluarea psihologică a copiilor și adolescenților

Tematica

Cunoaşterea aspectelor privind sănătatea şi boala psihică:

  • Aspecte generale privind sănătatea şi boala psihică;
  • Aspecte privind stabilirea diagnosticului nosologic conform sistemului multiaxial DSM V;
  • Tulburările psihice (clasificare, descriere);

Cunoaşterea aspectelor privind evaluarea psihologică.

Principalele aspecte normative privind activitatea de asistenţă psihologică:

  • Codul deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberă practică;
  1. Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției de Asistență Socială Turda- Centrul social pentru copii aflați în situații de risc social
  2. Fișa de post pentru funcția de psiholog

IV.Atribuțiile postului de psihopedagog :

  • desfăşoară activităţi de consiliere cu copiii, psihodiagnoză, orientare şcolară, terapie educaţională şi ocupaţională;
  • desfasoară activitati de educatie si reabilitare comportamentală precum și terapii specifice pentru copii; colaborează cu ceilalți specialiști în vederea evaluării, desfășurării de programe de consiliere și terapii specifice psihopedagogice ,
  • participă la elaborarea programelor personalizate de interventie,face recomandari psihopedagogice menite sa faciliteze progresul copilului în toate ariile de dezvoltare;
  • desfășoara activitati de consiliere individuală, familială pentru copiii și adolescenții aflati în dificultate (sensibilizarea familiei copilului cu privire la rolul ei în vederea diminuării riscului de eșec educational);
  • face rapoarte privind progresele fiecărui copil în parte, în urma ședințelor individuale sau de grup;
  • participă la planificarea activităților cu caracter educativ din centru, în colaborare cu echipa multidisciplinară;
  • participă la Educația pentru sănătate , la promovarea unui stil de viață sănatos;
  • evaluează interacțiunea parinți – copii precum și contextul familial sau de alta natura in care se manifestă problemele copiilor;
  • utilizeaza terapii specifice psihopedagogice adecvate fiecarui copil;
  • desfășoară evaluări și intervenții logopedice;
  • desfăşoară activităţi de observare, evaluare şi reevaluare psihopedagogică a copiilor şi în mod special a celor cu tulburări instrumentale şi dificultăţi şcolare;
  • contribuie la dezvoltarea abilităţilor de comunicare a copiilor;
  • întocmeşte rapoarte de consiliere a copilului şi familiei raportat la problemele identificate precum şi rezultatul discuţiilor cu copilul şi familia;
  • participă împreună cu restul echipei de specialitate la reevaluările periodice care se efectuează şi comunică intervenţia sa în vederea revizuirii programului personalizat de intervenţie;
  • participă la şedinţele de analiză sau alte întâlniri ale echipei multidisciplinare furnizând colegilor informaţiile necesare bunei desfăşurări a activităţii;
  • cunoaşte şi respectă standardele minime obligatorii pentru centrele de zi şi întocmeşte documentaţia aferentă standardelor care privesc domeniul său de activitate;
  • iniţiază, participă şi colaborează cu personalul la activităţi de formare a deprinderilor de viaţă independentă precum şi alte activităţi pentru dezvoltarea unor abilităţi speciale,de orientare,comunicare, relaţionare;
  • urmăreşte îndeplinirea obiectivelor din cadrul programului;
  • respectă drepturile copilului în instituţie şi informează coordonatorul, dacă observă încălcări ale acestor drepturi, inclusiv despre situaţiile de abuz, neglijenţă sau rele tratamente aplicate copiilor;
  • stabileşte orarul activităţilor de recuperare al copiilor în cabinetul de psihopedagogie, corelat cu programul celorlalţi specialişti;
  • respectă, în activitatea sa, principiile şi normele prevăzute de legislaţia în vigoare cu privire la drepturile copilului;
  • întocmeşte toată documentaţia aferentă standardelor care privesc domeniul sau de activitate.
  • participă la evenimente și manifestări profesionale în scopul informării și perfecționării permanente.
  • Respectă programul de muncă stabilit; semnează condica de prezenta la venire si la plecare;
  • Nu pretinde, nu primește foloase materiale sau bănești,  nu desfășoară activități care prin, natura lor ar aduce prejudicii  morale sau materiale instituției;
  • Răspunde de corectitudinea modului de însușire și aplicare a legislației și instrucțiunilor în vigoare aplicabile domeniului de activitate. Nimeni nu poate fi aparat de răspundere pe motiv că nu a cunoscut sau a interpretat greșit actele normative ce ii reglementează activitatea;
  • În cazul în care apar modificări legislative vizând domeniul de activitate al postului pentru care s-a întocmit prezenta fișă, noile prevederi vor fi însușite și puse în practică de către ocupantul postului;
  • Îndeplinește alte sarcini adaptate legislației în vigoare și conform specializării sale;
  • Pentru nerealizarea sarcinilor de serviciu sau pentru greșita lor rezolvare răspunde material, administrativ, disciplinar sau penal, dupa caz. Numai forța majoră apară de raspundere ;
  • Respectă prevederile legii privind sănătatea și securitatea în muncă și de siguranță împotriva incendiilor. În caz de incendiu intervine cu stingătoare din dotare, acordă primul ajutor, acționează pentru limitarea și stingerea incendiului atât cât și când este rațional posibil;
  • Păstrează confidențialitatea cu privire la identitatea și situația beneficiarilor precum şi confidenţialitatea asupra activităţii serviciului, respectând prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  • Răspunde de modul de implementare a standardelor de SCIM și de însușirea și respectarea procedurilor de sistem elaborate la nivel de instituție și a procedurilor operaționale elaborate la nivelul Centrului social pentru copii aflați în situații de risc social:
  • Respectă normele şi îndatoririle prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 – Partea VI TITLUL III  privind Codul administrativ.

 Bibliografia/tematica pt postul de psihopedagog:

  1. Legea nr. 292/2011, legea asistenţei sociale.(capitolul 3,capitolul 4),
  2. Legea nr.272/2004, privind protecția și promovarea drepturilor copilului;
  3. Legea 156/2023 privind organizarea activității de prevenire a separării copilului de familie (capitolul 1, capitolul 2);
  4. Ordinul 27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor;
  5. Hotărârea nr. 1/2018 pentru aprobarea Codului deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberă practică;
  6. Legea 213/27.05.2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de libera practica;
  7. Hotărârea nr. 788/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.213 din 27.05.2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România, cu modificările şi completările ulterioare;

      8.DSM-5, manual de diagnostic și clasificare statistică a tulburărilor mintale, ediția 5-a, București, Editura medicală Callisto, 2016;

Tulburări de neurodezvoltare

   Dizabilitățile intelectuale

  • Dizabilitatea intelectuală ( tulburarea de dezvoltare intelectuală)

               Tulburarea cu deficit de atenție/hiperactivitate

  • Tulburarea cu deficit de atenție/hiperactivitate

                Tulburarea specifică de învățare

  • Tulburarea specifică de învățare
  1. Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției de Asistență Socială Turda- Centrul social pentru copii aflați în situații de risc social
  2. Fișa de post pentru funcția de psihopedagog

Tematica

Cunoaşterea aspectelor privind sănătatea şi boala psihică:

  • Aspecte privind stabilirea diagnosticului nosologic conform sistemului multiaxial DSM- V;
  • Tulburările psihice (clasificare, descriere);

Principalele aspecte normative privind activitatea de asistenţă psihologică:

  • Codul deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberă practică;

V .Atribuțiile postului de îngrijitor :

  • Primește rufele  murdare ,  le triază în functie de material ,culoare si  categorii: albe, colorate, lana, bumbac, ; de pat, imbracaminte,  in functie de murdarie;
  • Primește materialele necesare spălatului și le utilizează conform normelor ;
  • Consemnează în registru numele și prenumele beneficiarului, cnp, nr de ture;
  • Introduce rufele murdare in masini si raspunde de corecta spalare a acestora, respectand procesul tehnologic   si normele igienice;
  • Asigura desfasurarea procesului de spalare in conditii optime , respectandu-se programul de inmuiere , spalare si clatire;
  • Scoate rufele din masini , asigură   uscarea acestora;
  • Respectă normativele în vigoare în procesul tehnologic de spălare şi uscare;
  • Predă rufele spălate beneficiarilor  care semnează de primire  în registru;
  • Răspunde de calitatea lucrărilor efectuate, respectarea circuitelor;
  • Inregistreaza zilnic în registru  beneficiarii care acceseaza  dusurile si toaletele Centrului;
  • Urmăreşte ca în sectorul său de activitate să nu pătrundă alte persoane în afara celor abilitate;
  • Nu acordă servicii decât beneficiarilor centrului
  • Efectuează/supraveghează curăţenia şi dezinfectarea cabinetelor, coridoarelor, scărilor şi grupurilor sanitare, sălilor  de activităţi, birourilor;
  • Efectuează / supravegheaza curăţenia şi spălatul uşilor, geamurilor, chiuvetelor, faianţei, mozaicurilor;
  • Răspunde de bunurile materiale care i-au fost încredinţate pentru desfăşurarea  activităţilor;
  • Asigură evacuarea reziduurilor solide la rampa de gunoi, curăţenia şi dezinfecţia recipientelor;
  • Utilizează ,conform reglementărilor organelor sanitare şi instrucţiunilor emise de furnizori, subsţantele folosite la curăţarea şi dezinfectarea obiectelor sanitare;
  • Respectă programul de muncă stabilit; semnează condica de prezenta la venire si la plecare;
  • Nu pretinde, nu primește foloase materiale sau bănești,  nu desfășoară activități care prin,natura lor ar aduce prejudicii  morale sau materiale instituției;
  • Răspunde de corectitudinea modului de însușire și aplicare a legislației și instrucțiunilor în vigoare aplicabile domeniului de activitate. Nimeni nu poate fi aparat de răspundere pe motiv că nu a cunoscut sau a interpretat greșit actele normative ce ii reglementează activitatea
  • În cazul în care apar modificări legislative vizând domeniul de activitate al postului pentru care s-a întocmit prezenta fișă, noile prevederi vor fi însușite și puse în practică de către ocupantul postului;
  • Îndeplinește alte sarcini adaptate legislației în vigoare și conform specializării sale;
  • Pentru nerealizarea sarcinilor de serviciu sau pentru greșita lor rezolvare răspunde material, administrativ, disciplinar sau penal, dupa caz. Numai forța majoră apară de raspundere ;
  • Respectă prevederile legii privind sănătatea și securitatea în muncă și de siguranță împotriva incendiilor. În caz de incendiu intervine cu stingătoare din dotare, acordă primul ajutor, acționează pentru limitarea și stingerea incendiului atât cât și când este rațional posibil;
  • Păstrează confidențialitatea cu privire la identitatea și situația beneficiarilor precum şi confidenţialitatea asupra activităţii serviciului, respectând prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  • Răspunde de modul de implementare a standardelor de SCIM și de însușirea și respectarea procedurilor de sistem elaborate la nivel de instituție și a procedurilor operaționale elaborate la nivelul Centrului comunitar de igienă și sănătate
  • Respectă normele şi îndatoririle prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 – Partea VI TITLUL III  privind Codul administrativ.
  • Răspunde de exploatarea corectă a aparaturii, sesizând eventualele defecţiuni apărute persoanei cu atribuții de conducere, și întrerupe activitatea până la remediere;
  • Răspunde de ordinea și curățenia din centru;
  • Răspunde de dotările care le are în gestiune și nu are voie să le înstrăineze .
  • Respecta prevederile legii privind sănătatea și securitatea în muncă și de siguranță împotriva incendiilor. In caz de incendiu intervine cu stingatoare din dotare, acorda primul ajutor, actioneaza pentru limitarea si stingerea incendiului atat cat si cand este rational posibil.

Bibliografia/tematica pt postul de îngrijitor la Centrul comunitar de igienă și sănătate  

  1. Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia(capitol II și III);
  2. Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției de Asistență Socială Turda- Centrul comunitar de sănătate și igienă
  3. Fișa de post pentru funcția de îngrijitor
  4. Legea nr. 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă- CAP. IV
  5. Legea nr. 307/2006 referitoare la apărarea împotriva incendiilor (secțiunea a 6-a)

VI .Atribuțiile postului de îngrijitor copii :

  • Formeaza deprinderile igienice ale copiilor ;
  • Preia hrana preparată, semnează de primire, o distribuie copiilor, supraveghează copiii în timpul mesei;
  • Supraveghează și sprijină copiii în timpul activităților didactice;
  • Acordă  sprijin copiilor în timpul activităților  extracurriculare (vizite, excursii)
  • Răspunde de siguranța copiilor;
  • Însoţeşte copiii mai mici la baie, asistă  la spălarea pe mâini a acestora;
  • Ajută personalul de specialitate în activitatea desfășurată, atunci când e nevoie;
  • Ia toate măsurile pentru a nu pune în pericol securitatea, integritatea fizică şi morală, viaţa beneficiarilor, indiferent de natura pericolului;
  • Efectuează curăţenia şi dezinfectarea cabinetelor, coridoarelor, scărilor şi grupurilor sanitare, sălilor de activităţi, birourilor;
  • Efectuează curăţenia şi spălatul uşilor, geamurilor, chiuvetelor, faianţei, mozaicurilor;
  • Răspunde de bunurile materiale care i-au fost încredinţate pentru desfăşurarea activităţilor;
  • Asigură evacuarea reziduurilor solide la rampa de gunoi, curăţenia şi dezinfecţia recipientelor;
  • Utilizează ,conform reglementărilor organelor sanitare şi instrucţiunilor emise de furnizori ,subsţantele folosite la curăţarea şi dezinfectarea obiectelor sanitare ;
  • Se prezintă la controlul sanitar periodic;
  • Păstrează confidențialitatea cu privire la identitatea și situația beneficiarilor, respectând prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  • Respecta prevederile legii privind sănătatea și securitatea în muncă și de siguranță împotriva incendiilor . In caz de incendiu intervine cu stingatoare din dotare, acorda primul ajutor, actioneaza pentru limitarea si stingerea incendiului atât cât și când este rațional posibil.
  • Respectă programul de muncă stabilit; semnează condica de prezenta la venire si la plecare;
  • Nu pretinde, nu primește foloase materiale sau bănești,  nu desfășoară activități care prin,natura lor ar aduce prejudicii  morale sau materiale instituției;
  • Răspunde de corectitudinea modului de însușire și aplicare a legislației și instrucțiunilor în vigoare aplicabile domeniului de activitate. Nimeni nu poate fi aparat de răspundere pe motiv că nu a cunoscut sau a interpretat greșit actele normative ce ii reglementează activitatea
  • În cazul în care apar modificări legislative vizând domeniul de activitate al postului pentru care s-a întocmit prezenta fișă, noile prevederi vor fi însușite și puse în practică de către ocupantul postului;
  • Îndeplinește alte sarcini adaptate legislației în vigoare și conform specializării sale;
  • Pentru nerealizarea sarcinilor de serviciu sau pentru greșita lor rezolvare răspunde material, administrativ, disciplinar sau penal, dupa caz. Numai forța majoră apară de raspundere ;
  • Respectă prevederile legii privind sănătatea și securitatea în muncă și de siguranță împotriva incendiilor. În caz de incendiu intervine cu stingătoare din dotare, acordă primul ajutor, acționează pentru limitarea și stingerea incendiului atât cât și când este rațional posibil;
  • Păstrează confidențialitatea cu privire la identitatea și situația beneficiarilor precum şi confidenţialitatea asupra activităţii serviciului, respectând prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  • Răspunde de modul de implementare a standardelor de SCIM și de însușirea și respectarea procedurilor de sistem elaborate la nivel de instituție și a procedurilor operaționale elaborate la nivelul Centrului social pentru copii aflați în situații de risc social:
  • Respectă normele şi îndatoririle prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă nr. 57/2019 din 3 iulie 2019 – Partea VI TITLUL III  privind Codul administrativ.

Bibliografia/tematica pt postul de îngrijitor copii:

  • Legea nr. 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă- CAP. IV
  • Legea nr. 307/2006 referitoare la apărarea împotriva incendiilor (secțiunea a 6-a)
  • Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției de Asistență Socială Turda- Centrul social pentru copii aflați în situații de risc social
  • Fișa de post pentru funcția de îngrijitor copii
  • Ordinul nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia(capitol II și III);
  • Legea 272/2004 din 21 iunie 2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, CAPITOLUL VI, art 89,95,96

Acte necesare la dasar:

a) formular de înscriere la concurs

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

i) curriculum vitae, model comun european.

j) raport de evaluare psihologică de la un cabinet acreditat;

Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

În conformitate cu prevederile OUG 41/2016 și ale Legii 9/2023, actele solicitate la dosar, precum şi certificatul de încadrare într-un grad de handicap, după caz, se vor prezenta în original. Secretarul comisiei de concurs va realiza copii ale documentelor solicitate și le va certifica pentru conformitate cu originalul.

Certificatul de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susţinere a probei scrise şi/sau probei practice. În situaţia în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituţia publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la b) – e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

Proba scrisă se va susține în data de 27.08.2025, orele 9.00 la sediul Direcției de Asistență Socială, Turda, str. Avram Iancu, nr.12 sau în altă locaţie comunicată în termen candidaților. Dosarele de concurs se depun pe, str. Avram Iancu, nr.12, Turda, jud.Cluj până la data de 19.08.2025, orele 13. Dosarele se vor verifica de către comisia de concurs iar rezultatele selecției dosarelor se vor afişa la sediul şi pe site-ul instituţiei.

Informaţii suplimentare se pot obţine de la Biroul Resurse Umane, telefon 0264-317.137 sau 0738.772.188

Nr.  7950/ 31.07.2025

Afișat în data de 05.08.2025

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Accessibility Toolbar