Despre noi

Direcția de Asistență Socială Turda este  structura specializată în administrarea și acordarea beneficiilor de asistență socială și a serviciilor sociale, cu personalitate juridică, înființată în subordinea Consiliului local al municipiului Turda, cu scopul de a asigura aplicarea politicilor sociale în domeniul protecției copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilități, precum și altor persoane, grupuri sau comunități aflate în nevoie socială.

Direcția de Asistență Socială Turda elaborează politici și strategii, programe de dezvoltare, derulează proiecte de dezvoltare comunitară și de dezvoltare regională în vederea prevenirii situațiilor de risc la care sunt expuse grupuri sau persoane din comunitate.

Sediul administrativ al Direcției de Asistență Socială Turda este în municipiul Turda, str. Avram Iancu  nr. 12. Direcția dispune de cod fiscal, conturi proprii, și ștampilă. Durata serviciului este nelimitată.

Conducerea Direcției se asigură de către  Directorul general si directorul general adjunct.

Cadrul legal de înființare, organizare și funcționare:

Serviciul public de asistenta sociala Turda a fost înființat în baza H.C.L 39/2005 a Consiliului Local Turda . Reorganizarea și funcționarea acestuia ca  Direcție se face în baza  HCL 247/2018.

Obiectul de activitate al Direcției de Asistență Socială Turda îl constituie realizarea ansamblului de măsuri, acțiuni, activități profesionale, servicii specializate, pentru a răspunde nevoilor sociale individuale, familiale sau de grup, în vederea prevenirii și depășirii unor situații de dificultate, vulnerabilitate sau dependență, pentru prevenirea marginalizării și excluziunii sociale și creșterii calității vieții.

SCOP/MISIUNE

  • Direcția de Asistență Socială Turda are rolul de aplicare a politicilor și strategiilor de asistență socială în domeniul protecției familiei, a persoanelor singure, a persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum și a oricăror persoane aflate în nevoie.
  • Prin Direcția de Asistență Socială se vor asigura prestațiile sociale prevăzute în legislație în limitele legale și a bugetului repartizat anual atât pentru ajutoare sociale, alocații familiale cât și persoanelor cu deficiențe fizice, senzoriale, psihice și persoanelor vârstnice.
  • Asistența socială, prin măsurile și acțiunile specifice, are drept scop dezvoltarea capacităților individuale, de grup sau colective pentru asigurarea nevoilor sociale, creșterea calității vieții și promovarea principiilor de coeziune și incluziune socială pentru locuitorii municipiului Turda.

GRUP ȚINTĂ:

  • Persoanele marginalizate;
  • Persoanele fără venituri;
  • Persoanele fără adăpost;
  • Persoanele supuse violenței domestice;
  • Persoanele cu dizabilități fizice și psihice;
  • Copiii aflați în situații vulnerabile;
  • Persoanele vârstnice;

SERVICII/COMPARTIMENTE:

  1. Serviciul Resurse Umane-Salarizare-compartimentele monitorizare asistenți personali, compartiment asistenți personali, compartiment evidenta și plata indemnizații lunare;
  2. Compartiment Autoritate tutelara, Oficiu Juridic;
  3. Serviciul Economico-Financiar Si Administrativ;
  4. Serviciul Evidenta și Plata Beneficii de Asistenta Sociala- compartiment prevenire situații de urgenta și marginalizare sociala, indemnizatii, alocatii de stat, ajutor social , alocatie de sustine a familiei, etc;
  5. Centrul de consiliere pentru femei și copii victime ale violentei domestice
  6. Serviciul de Asistenta medicala
  7. Cantina de ajutor social
  8. Centrul de zi și centrul de îngrijiri la domiciliu
  9. Centrul social de urgenta pentru persoane fără adăpost—Șansa unei vieți decente
  10. Locuința maxim protejata pentru adulți cu ușoare probleme de sănătate mintala 6 locuri
  11. Locuința maxim protejata pentru adulți cu probleme de sănătate mintala 10 locuri
  12. Locuința maxim protejata pentru adulți cu  probleme de sănătate mintala 6 locuri
  13. Centrul comunitar de igiena și sănătate

Accessibility Toolbar